.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش طلبکارانه مدیر کل دفتر تالیف کتاب های درسی ؛
هیچ اشتباهی رخ نداد و انتقادها وجاهتی ندارد / طراح نقشه قصد خاصی نداشت !!
شمال نیوز : محمود امانی طهرانی گفت: این نقشه از سوی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به خوبی و درستی ارائه شده و از آنها قدردانی می کنم که با دقت، سرعت و کیفیت بالای فنی این کار را برای کتاب های درسی انجام دادند و گلایه ای از آنها نیست.....
هیچ اشتباهی رخ نداد و انتقادها وجاهتی ندارد / طراح نقشه قصد خاصی نداشت !!

شمال نیوز : محمود امانی طهرانی در واکنش به برخی انتقادات نسبت به ذکر نام «بابل» به عنوان مرکز مازندران در کتاب درسی جغرافیای پایه دهم گفت: هیچ گونه اشتباهی رخ نداده و منظور از آوردن نام بابل در این نقشه، مرکزیت استان نیست و انتقادها نسبت به این مساله وجاهتی ندارد.

به گزارش شمال نیوز ، مدیر کل دفتر تالیف کتاب های درسی ابتدایی و متوسطه نظری  اظهار داشت: نقشه های کتاب درسی جغرافیا را سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح تهیه کرده و در اختیار سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی قرار می دهد و این نقشه هم جزء همان نقشه ها است که در اول کتاب نیز به این موضوع اشاره شده است.

وی با بیان اینکه سازمان پژوهش دخل و تصرفی در مطالب نقشه ها ندارد، اضافه کرد: باید توجه داشت که در ذیل این نقشه نیز جایی نوشته نشده که این شهرها، مراکز استان هستند بلکه نقاط شهری مدنظر بوده که در این صورت نام هر شهری از یک استان می تواند مطرح شود و طراح نقشه دلیل و قصد خاصی از آوردن نام «بابل» در نقشه نداشته است.

مدیر کل دفتر تالیف کتاب های درسی ابتدایی و متوسطه نظری تاکید کرد: به دلیل واکنش های مختلف نسبت به آوردن نام بابل و شائبه عمدی بودن این کار به جای نام مرکز استان مازندران (شهر ساری) علت این اقدام را از سازمان جغرافیایی نیروی های مسلح جویا خواهیم شد.

وی ادامه داد: در همین نقشه نام تعداد دیگری از مراکز استان ها هم نیامده است زیرا که این نقشه تقسیمات کشوری نبوده که به همه جزئیات اشاره کند بلکه صرفا هدف، آوردن نقاط شهری در حوزه زاگرس بوده است.

امانی طهرانی با اشاره به اینکه تصویرسازی کتاب درسی جغرافیا توسط سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح انجام می شود به همین دلیل فاقد هر گونه شائبه سیاسی و قومی است، تصریح کرد: از آنجا که هیچ گونه اشتباه علمی رخ نداده است نباید به این نوع حساسیت ها دامن زده شود.

وی افزود: در بیش از 10 صفحه از همین کتاب جغرافیای پایه دهم، نام «ساری» به عنوان مرکز استان آورده شده است و ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه در تمامی نقشه های کتاب جغرافیای پایه دهم، «بابل» به عنوان مرکز استان مازندران ذکر شده صحیح نیست، زیرا این نقشه صرفا به عنوان یک کلیشه در برخی صفحات تکرار شده است.

مدیر کل دفتر تالیف کتاب های درسی ابتدایی و متوسطه نظری با تاکید بر اینکه تمامی موارد کتاب های درسی از جمله کتاب درسی جغرافیا توسط مولفان و معاونان مربوطه رصد و نظارت می شود، گفت: این نقشه از سوی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به خوبی و درستی ارائه شده و از آنها قدردانی می کنم که با دقت، سرعت و کیفیت بالای فنی این کار را برای کتاب های درسی انجام دادند و گلایه ای از آنها نیست.

امانی طهرانی خاطرنشان کرد: تمامی موارد انتقادی به شورای برنامه ریزی کتاب های درسی منعکس شده تا بررسی های لازم را انجام دهند و در صورت نیاز اصلاحاتی در کتاب درسی جغرافیای پایه دهم برای سال تحصیلی آینده داشته باشند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

م تنها 29 آذر 1396
آقای مدیر پاسخگو مثل اینکه تو هم نفهمیدی چی رو داری وصله پینه میزنی خوب نقشه تقسمات کشوری رو میزاشتید از اینکه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح کار خودشون را به خوبی انجام دادند که ربطی به وزارت خانه شما نداره ؟ در این نقاط شهری نام مرکز استان باید می آمد چرا این کلیشه نقشه تقسیمات کشوری در صفحات تکرار نشد؟ چرا انتقادات وجاهتی نداره؟ وجاهت شما کار درست ومنطقی است که جای گلایه نداشته باشه ومطالبات عمومی را بتواند پاسخ دهد زمین وهوا نپر.....
560 29 آذر 1396
با این مدیر که به همه مازندرانی ها توهین کرده باید برخورد شود تا دیگران چنین خطایی مرتکب نشوند.ایشان مثل اینکه کتاب را ندیدند یا خود را به کوچه علی چپ زندند؟اشتباه به این بزرگی مگه می شود از روی عمد نباشد؟
رضا 29 آذر 1396
عهده آفرین چنین جوابی اصلا به فکر ما نرسیده
حمید 29 آذر 1396
ضمن عذرخواهی از مردم ساری جناب مدیرکل عذر بدتر از گناه آوردند و تقصیر را به گردن سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح انداختند. جناب آقای امانی طهرانی اگر به جای مرکز استان ساری می نوشتند قزوین شما نباید کتاب را بررسی می کردید؟؟؟وظیفه شما بررسی کتاب هست نه اینکه به جای عذرخواهی تقصیر را به گردن دیگران بندازید.
shahi 29 آذر 1396
زنده باد مازندران
زنده باد بزرگ پرچمداران مازندران
بابل همیشه بوده و هست .
یک فرهنگی 29 آذر 1396
آقای عقل کل
اگر این طور نیست که شما میفرمائد
چرا در استانهای دیگر شهرهای که نوشته شده مرکز همان استان میباشد
واقعا که لطفا شما که ی مسئول ...مثلا هستید ..در پاسخ پخته تر عمل کنید
نا شناس 29 آذر 1396
با سلام به این مدیر کل تان بفرمایید مازنداران جزء حوزه رشته کوههای البرز است نه زاگرس نکنه این آقا زاگرس نشین هستند که حوزه البرز را زاگرس عنوان می کنند
ساروی 29 آذر 1396
آقا غلط کردی این را حرف زدی چیه وجاهت قانونی ندارد
خادم 29 آذر 1396
سازمان اموزش و پرورش که تمام کارش سیاسی باسه همینه /افراد بیسواد با رابطه جایگزین افراد متخصص میشوند/یک خدمتگزار درس میخونه میشه مدیر البته به جامعه خدمتگزار توهین نمی کنم اما اساس کار آموزش و پرورش از الف تا .... خرابه خدا به بچه هایمون رحم کنه
سربار 29 آذر 1396
درود بر بابل بزرگ
M0111 29 آذر 1396
من که هیچ حالت طلبکارانه ایی رو نمیبینم و واقعا متاسفم برای یکسری که به چه چیزهایی دامن میزنند ، حالا ساری که الان مرکز استان هست چه گلی به سر خودش زد که بابل با مرکز شدن بخواد بزنه ، اقایون یکم طرز فکرتونو اصلاح کنید ، دیگه این آقا که یابلی نبود بگین حمایت یا جانبداری کرده به امید تفکر بهتر

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.047 seconds.